dagens mat-tips från Jöran

Okej, måste langa en ny OMG-vagott-kombo i matväg.

Pepparkaka & clementin! Julens radarpar! Kan tänka mig att jag inte är den enda eller första eller sista eller ens femtiotredje som kommit på detta med om bara en endaste människa som läser denna blogg aldrig har provat att äta pepparkaka & clementin ihop så är det definitivt värt några raders svammel att göra den personen upplyst om vad den har missat. D e t  ä r  g o t t ! Och då underdriver jag. Orkar inte analysera varför det är så gott men det är helt klart en upplevelse utöver det vanliga. Om man (ve och fasa!) skulle vara in lack of clementiner funkar även apelsiner. Vid pepparkaksbrist är det mer oklart vad man kan ta till för substitut.


Kom på mig skälv med att vara äckligt mycket svensk imorse. Det finns en busschaufför på 99:an (bussen jag tar vareviga morgon) som är oehört trevlig. Han nicknings-hälsar på alla när de går på bussen, säger "välkommen till XXX (lägg in valfritt hållplatsnamn)" när han närmar sig hållplatsen i fråga och langar vänligheter som "ha en trevlig dag!" till höger och vänster genom den lågkvalitativa bussmikrofonen. Men är jag då tacksam över detta? Ja, det var jag de första 2 gångerna. Men nu, imorse, så tyckte jag helt plötsligt att det var jobbigt! Liksom yyyrsäkta jävla otacksamma-bitch-jöran! INTE OK! Dampar på mig själv men jag kännde bara snälla låt mig ha min morgon i fred. Snälla låt mig slippa le sådär "hehe, söt busschaufför vi har fått idag"-aktigt till främlingar på bussen. Snälla låt mig slippa känna mig tvungen att prettostämpla och gå på där fram bara för att vara snäll tillbaka mot snällgubben. SNÄLLA GE MIG NÅGOT ATT GNÄLLA PÅ! JAG ÄR SVENSK! DET ÄR VINTER! JAG BEHÖVER GNÄLLA! JAG LEVER I MÖRKER 24/7!!!!!! 


Har vart lite dåligt med miljö här på bloggen på sistone tror jag bestämt. Så därför kan jag ju passa på att gnälla lite på mina föräldrar också. Vad är grejen med att de inte vill sätta upp en "Ingen reklam tack"-skylt på vår brevlåda? Citat papi "Men ibland kan det ju komma lite bra information, inte från de stora kedjorna som skickar ut varje vecka kanske men från de mindre" ÖÖÖÖHH?? Hört talas om internet? Leta upp infon själv? Tv-reklam? Internet-reklam? Stortavlor-reklam? Busshållplats-reklam? Tidningsreklam? Tror du verkligen att du kommer att missa någon viktig "info"? Herregud! Men neeejdå let's skövla några kvadratkilometer träd varje år istället. Partyparty. Nej förihela bövulen, en antireklamskylt så slapp man släpa upp siba-coop-mediamarkt-ica-glassbilen-elgiganten-skiten till huset för att sedan lägga det direkt i återvinningshögen och sedan köra den till återvinningsstationen där skräpet blir hämtat å återigen blir nya broschyrer som postisarna kan bära ut å jag bära upp för min trappa... Kretslopp i all ära men det känns lite överskattat att ha ett bara för sakens skull.


MISHMASHHÄÄJ!
/Jööran

Kommentarer
Postat av: Fritjof

Ojoj! så sant som de va sagt kära broder! de där med reklamen är så sant (speciellt efter o vart postis själv med lixom) o angående gladagubben! okej, trevligt men sååå sant! orka va glad nu! jävla mörker, regn, blåst etcetc!

2007-12-05 @ 19:18:17
Postat av: Lännyh tha one

Jaja för fan, léenden borde fan straffas under årstider som dessa! Bara för att fullkomligt kunna gräva ner sig i eländet..

"Det finns alltid något som inte är okej!"

2007-12-05 @ 21:40:42
Postat av: Jöran

frittan- hahah gött du verkar hålla med mig :)

län- hahaha sant sant!! Värt visdomsord :D

2007-12-07 @ 17:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback