home sweet home

Woho Jöran är hemma igen! Kanarieöarna var najs men inget går upp emot att komma hem igen. Sova i sin egen säng. "Sängen" jag sov i där var en bäddsoffa och bredden på den var ca 70cm. Täcket var en äckelpäckelfilt i en ännu mer motbjudande färg. Uäh! Vädret på Gran Canaria va ittesådumt däremot! Svensk sommar kan man säga, det regnade två dagar men då hade vi hyrbil så ingen skada skedd.

Hela stan där vi bodde andades SVENNE. Ville man fråga någon på gatan om vägen så var svenska det bästa språket att börja på eftersom att chansen att denne person var antingen en svensk, norsk eller dansk turist var ungefär 97%. I alla restauranget fanns menyerna på svenska och alla servitörer pratade svenska. Jättepraktiskt, visst. Men orka. Hur har de tänkt sig att jag någonsin ska kunna lära mig någon engelska när de håller på på det där viset? Jag vill snickra ihop sunkmeningar med hjälp av mina undermåliga engelskakunskaper ffs! Det suger att vara på ett ställe där alla är svenskar också för man kan inte snacka skit om nån när man står precis berdvid dem som man annars brukar kunna göra utomlands. Å här kryllade det dessutom av feta kedjerökande danskar som hade passat utmärkt som mobboffer.

Första dagen sa någon som hör och häpna nog faktiskt var spansk (alla hus där var hotell, förutom typ ett) att min och syrrans hud såg ut som "a glass of milk"och frågade sedan "no sun in your country?". Tack, verkligen tack
hörredu.

dfjghkc

Ehm den där milk-kommentaren kanske inte var helt tagen ur det blå sas...
(herregud mitt ansikte ser ju ut att vara en mil långt.)

Ett bevis på svennigheten där nere var att när pappa första morgonen skulle ta kaffe på frukostbuffén så lyckades han komma tillbaka med en kopp glögg. Ljummen. Allting på frukostbuffén va ljummet. Bara äggen var varma och de var så varma så att man inte kunde ta i dem på 20 minuter utan att få tredje gradens brännskada.

Jag låter nog sehr negativ men det är jag inte egentligen. DET VAR VÄRT DET!

WOHOJAGÄRNÄSTANBRUNHÄÄJ/ JÖÖRAN

Ps. Herregud glömde! De vimlade av nakna skabb-bröst på stranden där. Asså det gick såå förlångt! Jag har inget emot att folk solar topless. Eller jo lite men snälla inte om du har världens största hängbröst som hänger och slänger runt! Läskigt!!! vad är grejen med att sola brösten? Dom synd ju verkligen NÄVER! åh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback