du har dina grillz, jag har min tandställning

Idag när Jöran var på odontologen och fick lite nytt skrot inkastat i käften slog det henne hur sjukt omotiverat det är ibland när tandläkare börjar prata med en när man ligger där å blir behandlad. Liksom, man har hela munnen full av gummihandskar, bommulskorvar, ståltrådar plus kanske en och annan tång så hur ska man kunna svara? Oftast hamnar man i följande fett orsch situation: tandläkaren frågar nånting helt ointressant om ens liv, exempelvis om man går i skolan, och man har två alternativ,

1. Svara: "jaofs *slem-slem* djjaag gååouuschrr *ohörbart mummel*  paawsch * pause pga smärta från oidentifierbart metallföremål som sticker rakt in i kinden* scghhymmnasschliet" och verka helt efterbliven.

eller
2. Inte svara alls och verka helt efterbliven.


Herregud människa prata av dig på rasten eller innan du slänger in ett helt möblemang i min mun. Jag gillar bäst när tandläkaren och tandsköterskan pratar med varandra så att man kan ligga och smyglyssna. Tyvärr pratar mina sådana om rätt tråkiga saker. Typ, "ska vi sätta in en B12:a på 5:an?" "mm.. men vi måste sluta luckan i underkäken först", suck! Hade vart mer sköj om dom hade läst högt ur Se&Hör eller nåt sånt. Det är obehagligt hur mkt jag gillar att läsa den sortens tidningar. Tur att jag aldrig kan med att köpa nån själv iaf utan bara läser i väntrum. Tidningarna i väntrummet på odontlogen är på tal om det ett annat stort problem. Slängde en blick mot tidningsstället idag när jag satt där och väntade, såg en Damernas Värld eller någon liknande tidning och tänkte "det funkar". Men sen såg jag rubriken "så blir ditt 2003" och kännde mig inte lika lockad längre. Hur kan en tidning ligga i ett väntrum i FYRA ÅR?? Okej ett år eller så men FYRA! Vad sägs om att rensa ut lite ibland? Jesuses!



Något som verkligen inte har med saken att göra är att jag prakatiserar på reklambyrå nu i en vecka. Mucho fun är det! Blir typ smygsugen på att langa något sånt jobb i framtiden. Känner dock att det är min ytliga ådra som visar sig, allt är såååå coolt där och det kanske är lite därför det känns spännande. Men själva jobbet verkar faktiskt kul också. Sådeså. 



KCÖÖÖUUÖÖRRSCHHVVWHHÄÄÄSCHHJJJ! 

/Jöran 

Kommentarer
Postat av: Olle

hahahaha jag känner igen mig i tandläkarstolen, fast på engelska då istället vilket gör att man blir efterbliven även utan ett skrotupplag i munnen utan redan när man blir uppropad typ "eeeh yes...?...?" "mmmm" så inga optimala situationer för att verka normal där sas! :D

2007-11-06 @ 22:10:57
Postat av: Jöran

olle- gött att jag har nån som förstår mig :D å hade jag behövt prata engelska i de situationerna då vet jag inte vad som hade hänt...

2007-11-07 @ 18:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback