hawaiiskjorta mitt i vintern

Asså kärleksförklaringen till Mysteriet på Greveholm fortsätter. Här är några samlade citat som verkligen är outstanding!!

Astrid - "Hawaiiskjorta? Ska du ha hawaiiskjorta med dig mitt i vintern?!"
Leif - "Är det redan vinter? Det var ju sommar nyss! Och vart har hösten tagit vägen? Tänk, snart är det vår!"


- "Är det här nån slags tävling eller, smartast på Greveholm?"
- "Lugn Ivar, sisten får tröstpris"

Ivar - "Sängar är bara för mjukisar. Jag ska sova på golvet. Det är coolt."


Ivar - "Pappa såg du, Lillan tog nyckeln!"
Leif - "Bra Lillan! Övar du lite till kan du bli väskryckare!"

Astrid - "Åh nej, duken! Men Leif, stå inte bara där, gör nåt!
Leif - "Vad då?"
Astrid - "Det vet väl inte jag, det är ju du som är ingenjör!"


Leif - "Som en räkmacka med marmelad"


Melitta - "Vi hade vikarie på engelskan idag, SKITSNYGG!"
Ivar - "Melitta e kää-äär!"
Leif - "Självfallet inte! Vad var det för kille sa du Melitta?"
Melitta - "Han har motorcykel"
Leif - "MIOOOTOORCYYKEL? ASTRID!? Vad är det för ligister de anställer nu för tiden?"
Astrid - "Nej han är ingen ligist, han är jättetrevlig, och han har nästan ingen tandsten alls, han använder nämligen tandtråd"


Leif -"Spännande film det här"
Astrid - "Rummet ovanför, hette den det?"
barnen - "HUH, greven!"
Astrid -"Nej, det här kan verkligen inte vara något barnprogram, nu byter vi kanal!"
Ivar - "Nej, det är på riktigt!"
Astrid - "Leif...barnen tror det är på riktigt"


Leif - "Nej Melitta, man blir inte kär i nittonåringar som kör motorcyckel."
Melitta - "Vem blir man kär i då?"
Leif -"Ja.. en trevlig och sund ingengör, där kan det hetta till."


Astrid - "Men Melitta, du borde inte springa ute sådär i bara bordsduken om kvällarna..."


- "Ni ljuger det ser jag på er!"
- "Vaa? syyyns de?"

HAHAHAHA! Asså helt sjukt! Jöran va sägs om o ta en roadtrip till Greveholms slott helt enkelt för att lixom bara ha varit där? Status typ.

// f-f-f-f-fffrittan


Kommentarer
Postat av: P

hahahah KÄRLEK på Mysteriet på Greveholm :D

2007-11-25 @ 16:41:17
Postat av: jöran

klart som korvspad att vi ska till Greveholm! Vem e status?

2007-11-25 @ 19:03:51
Postat av: malina

HAHAHAHAHHAH! en sund och trevlig ingenjör. let's just leave it there

2007-11-25 @ 21:32:28
Postat av: Anonym

haha! bästa julkalendern någonsin. Inget kan slå när Ivar frågar Dioda om hon vill ha sälle med honom. eller Melittas kläder

2007-11-25 @ 21:52:35
Postat av: Limpan

det var jag förut btw

2007-11-25 @ 21:53:18
Postat av: Jöran

malina- hahahha ingenjörer ftw!

linnski- hahah ja "sälle" är så bästa uttrycket!

2007-11-25 @ 22:20:26
Postat av: Fritjof

hahah! jaaa! så let's (ja tänkte stava de "lätts"! haha va gick fel? ja tror typ att engelska ord blivit svenska nu bara för ja missbrukar det så mkt!) planera in en tripp! Alla kan ha sälle dit! :D

2007-11-27 @ 18:23:32
Postat av: frida

kan man kommentera inlägg som är skriva för tre år sen? Well, jag gör det iallafall. FAN vad jag garvade mig igenom alla citat, ser scenerna framför mig. Tacka gud för att vi har mysteriet på greveholm!



Mormor anna-britta - "Varför klär hon av sig?"


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback