periodare

Herregud varför är Jöran en sådan period-människa när det kommer till kläder? För typ några år sen var jag helt besatt av färgen turkost. Min garderob blev ett enda stort wannabe-medelhav. Nackdelen med turkosa kläder är att de ine går att matcha med så många andra färger. Resultat: man får matcha turkost med turkost. Följderna av det är direkt katastrofala. Man är liksom HELT turkos. Turkost är ju lite too much för det mesta men turkost från topp till tå är allt annat  än okej. Till turkost försvar kan man ju säga att det är en färg som piggar upp.

Efter turkost var det dags för en brutal crush för leopardmönstat som fortfarande inte har gått över, dock dämpats lite. Vet inte varför jag fastnade för det, tror faktiskt att det var lite innan det blev modernt så de var nog inte pga nån slags modehets. Oklart men värt! Festligaste mönstret helt klart. Eftersom att det inte matchar till någonting alls så matchar det till allt enligt mig. Bör dock, precis som det turkosa, inte "dubbelmatchas". Har gjort misstaget ett par gånger att knalla iväg till skolan i leopardfärgade gosigosbyxor tillsammans med en leopardfärgad väska. Inte jättestylish. Kan det någonsin vara stylish med leopard? Tvek.

Nu till Jörans nya kärlek! Kommer hela tiden på mig själv med att dreggla sönder så fort jag är i närheten av någonting som kan kallas skjorta/skjortklänning. Åååhh såå softilerande plagg! På köpet är det snyggt. Superkäckt. Har än sålänge inte kommit på några direkta negativa saker med dessa plagg men det lär väl komma fram lagom till nästa obsession. Kupte en megavärd skjorta idag också! Woho!

image461Denna är nu i min omsorgsfyllda ägo!



MODEBLOGGSHÄJJ
/Jöraan

Kommentarer
Postat av: län

om det är den från acne går ja o hänger mig!!
(de gör ja ändå iof.. sjukt snyggt Göran!)

2008-01-07 @ 20:04:53
Postat av: län igän

ja upptäcker att mina tangenter hellre kallar dig Göran.. me g.

2008-01-07 @ 20:05:51
Postat av: Jöran med J

hahha de är den! ångest på priset (även om de va rea) men shit happens!
tack förresten :)

2008-01-07 @ 20:17:49
Postat av: jensanooli

det är alltid totalt rsäktat att betala mycket för kläder. då blir man gladare efterhand! it's a drug:D reatider är jaktsäsong!

2008-01-07 @ 21:39:22
Postat av: P

haha du har så rätt i det! Din turkosa period var såå bäst. En rosa till mig, en turkos till dig! Bästa shopping-buddy! å leopard går också bra:) Å du passar superbra i skjorta! Jag gillar tanken på att ha skjorta på mig, men det händer aldrig att jag använder dom. Min rosa-obsession har minskats lite... nu är det jättemycket lila, å bara tights å strumpbyxor! :D

2008-01-07 @ 22:13:24
Postat av: Jöran

jäänz- hahahha så sant, så sant!

P- "en rosa, en blå" ägde! Sssuperpraktiskt! hehe det kanske är hälsosamt att inte BARA ha rosa, utan lite lila också som sagt :D å du
borde börja använda skjortor, eller iaf skjortklänningar! dom är softilerande...

2008-01-08 @ 10:29:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback