vackert väder idag, huh?

UUuuusschh! Vädret här är I N T E acceptabelt. Det hade kunnat vara okej om jag fick ligga ihopkurad till en boll under täcket hela dagarna. Men att gå till bussen är ingen aktivitet som känns speciellt lockade i wanna-storm och pissregn. Tack för det käre gubben Gud.

Det är förresten ganska skoj att det man alltid säger, att folk i Sverige bara pratar om väder, faktiskt är sant. Man pratar om det med familjen och med kompisarna men allra mest pratar man om det med alla random-människor man möter under en dag. har man inget speciellt att ta upp så varför inte langa ett säkert kort- väder snacket! Det finn alltid någonting att säga om vädret.

Topp tre situationer när man utsätts för som mest mer eller mindre omotiverat vädertjöt:

3.Vid busshållplatsen. Här kan folk plötsligt känna sig manade att vara lite osvenska och connecta med närmsta offer. Men de är inte tillräckligt lössläppta för att våga prata om något annat än vilket elände det är med kustklimat.

2. I småaffärer. Bakom disken står en socialitetstörstande tant som direkt när man kommer innanför dörren med den finurligt uppgillrade plingklockan kastar sig över en med en kommentar om vädret för dagen. Har affären begränsat med fönster kan de också fråga om vädret och sedan ojja sig över att de inte har vart ute på hela dagen. 

1. När man är ute med hunden. Här är man i princip garanterad att få en främlings åsikt om det senaste lågtrycket över Götaland. Woho! Detta ackompanjeras oftast av "neej men Ludde!" när deras hund diskret försöker våldta min gulleplutt Tilda.


Å nu har jag alltså skrivit ett helt inlägg om väder! HEJ SVENNE!

PÖSS
/Jööööran


Kommentarer
Postat av: P

hahahha! Så rätt:D! Det är verkligen så! å en av de första grejerna jag nämner när folk frågar hur Sverige är. Så är det KALLT och vädret suger! haha men sen lägger jag till att jag älskar allt annat, å att vädret är det enda jag inte missar:)

2008-01-31 @ 20:29:56
Postat av: P

OJ! Saknar* inte "missar" förlåt

2008-01-31 @ 20:30:42
Postat av: Jöran

P- hahahha! Ahh va kul att du skrev "missar :D:D men som sagt, folk älskar typ sitt dåliga väder..

2008-01-31 @ 23:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback