BONJOUR!

Jöran är i la France för tillfället gott folk! Efter några dagar i Paris nu i en skethåla i Bretagne. Paris ägde skallen av sig, man vill bara bo där å kunna gå runt och vara parisare! I de lite sunkigare kvarteren där vi bodde kunde man dessutom gå runt och känna sig fett eftertraktad eftersom att i princip varenda kille ropade nånting efter en/ visslade.
Några favorit-tillrop/kommentarer:
- I love you baby, come back!
- Bonjour!!
- Swedish girls are good girls
- Sa va? (stavning?? Betyder iaf "hur mår du?")
- Ich liebe dich! (orka bli tagen för tysk)

Idag var vi på "välkomstdrink" hos dom vi hyr huset av tillsammans med en annan familj som hyr ett hus bredvid + blandat oklart folk. Brutaliteten i hur dåliga tha franska people är på engelska är sjukt stor! Dom suger så hårt att jag framstår som en brittisk inföding. Därför blev den lilla sammankomsten ganska rolig.. vissa gick inte alls att komminucera med och med andra hade man samtal alá engelskaboken i fyran. Dessutom va det bar vi som inte kunde franska så ibland fick man helt enkelt bara sitta och lyssna  på obegripliga konversationer. Fast å andra sidan kunde vi sitta och snacka skit och i allmänhet kommentera resten av folket på svenska så det gick an.

Ska nog sova skallen av mig nu eftersom att vi tydligen ska upp HALV ÅTTA imon. Vem är semester?!

ARRRREVOAAAAR! (aurevoir?gah mitt b-språk är faktiskt deutsch!)
/jöran

Kommentarer
Postat av: Lille P

Yay! Min favoritsysselsättning = att prata om andra människor som inte förstår vad man säger :)!



Synd att jag fortf glömmer av att jag inte kan göra det i Sverige =/

2008-07-28 @ 15:11:54
Postat av: lennis

HAHAH! att bli tagen för tysk kan inte ha vart de mest hedrande som hänt..:P

2008-07-29 @ 13:37:29
Postat av: Jöran

p- eller hur! det är sååå bäst!:D men kanske inte megalyckat i sverige...



lennyyy- nej verkligen inte! men för livet är det enda ja har!

2008-07-29 @ 18:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback