seriöst inlägg

Japp! Medan jag sitter här och äter våfflor (våffeldagen var igår då åt jag jättemkt våfflor sen blev de smet över, yay!) & lyssnar på Håkans nya så kan man ju lika gärna slänga ihop en recension... eller något liknande.

Idag bar de iväg till Rockhouse, så köandes bland fjårtisar förfrös jag ryggen & fötterna. Sedan fick vi äntligen våra skivor signerade... och en autograf till Pehå. Men i varje fall - TILL SKIVAN!

Som Jöran så klokt säger "Det är ju verkligen "håkan-sound" på skivan! Ingen tvivel om att det är han liksom!" Och de stämmer så sjukt bra, och för alla oss som gillar Håkan kommer digga're! För min del har man lixom glömt av honom lite nu på sistone och sista skivan kanske inte var så party, men jag tror på det här! Man kommer på att man saknat det. Det bästa är såklart alla svängiga låtar som typ Tro och tvivel och Inte skyldig nån nåt
Men såklart är meningarna delade (även mellan så goda gamla vänner som F&J!) för Zigenarliv Dreamin' tycker Fritjof är minst sagt party med sina rockabilly-känslor, men det kanske just beror på att hon är inne i nån typ rockabilly-period? vem vet? man diggar ju i alla fall.
Sen softar det till sig lite på Kärleken är ett brev skickat tusen gånger, så här snackar vi mysig men även en oklar känsla, gosigos. Och Jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din är jääättegosig! aw, aia! Allt känns faktiskt lite gubbrockigare/bluesigare än de tidigare skivorna. Men som sagt, det funkar! Om man säger så här, det var på tiden att han kom tillbaka igen! Han får 4 (nästan 5 egentligen) bäfvrar av 5 möjliga, med en liten guldstjärna i kanten!
Photobucket 




HEJHOPP! // Frittan & Jöran

Kommentarer
Postat av: biffen

jag tycker också att den verkar asbra!

2008-03-26 @ 22:59:23
Postat av: P

vääärt! Jag vill också lyssna! Tack tack tack tack för autografen! Jag började typ gråta ni är såå för söta!(L)

2008-03-27 @ 02:56:22
Postat av: Sam V

Hej,
Jag skulle vilja fråga en sak men jag pratar bara engelska.
Skulle ni kunna emaila mig om det går bra ändå? [email protected]


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback