skandal

Ojojoj! Tror jag har skrivit tidigare här att mami va lite anti att baka riktiga pepparkakor iår utan istället bara ville göra sånna där man skär som skivor av en degklump. Men nu har det kommit fram att detta även gäller resten av familjen! HALLÅ!? Bara för att vi är bortresta ett tag innan jul så innebär väl inte det att vi bara kan bryta mot skitviktiga traditioner? Suck! Nu kommer jag få baka pepparkakorna själv vilket kommer bli orsch. Men det måste ju göras.


Ehm läste Metro (eller om det va nån annan gratistidning, same shit) häromdagen där det stod om den där snubben med rött och svart hår vars arbetsgivare typ ville sparka honom pga håret. Nu hade folk fått skicka mms in till metro och säga sin åsikt om saken. En ful tjej hade skickat följande (nu formulerar jag det nog lite annorlunda för jag kommer inte ihåg exakt men på en höft):

"Jag tycker det var rätt, har man konstigt färgat hår eller piercingar kan man liksom inte jobba på sjukhus. Människor som är annorlunda eller fula får väl typ bli byggarbetare."

HAHAHHAAHAH EHHHHH! Och människor som är dumma i huvudet borde inte få sina åsikter publicerade. Vad är kopplingen fula eller annorlunda människor och byggarbetsplatser förresten? Varför är det okej att va ful just där? Vem ska avgöra vilka som är fula? Arbetsförmedlingen?

Sökes: Sjukhuspersonal. Snyggast och mest mainstream får jobbet.

Sökes: Byggarbetare. Fulhet är en merit. Är du dessutom annorlunda är jobbet så gott som ditt.


Timbuktu spelar på Trädgårn på torsdag. 250 spänn!!!! ORKA! wah. Ska nog chilla donneresternas julkonsert på onsdag istället. Det är i alla fall gratis och dom äger fett mkt.


JULHÄÄJ!
/Jöran

Kommentarer
Postat av: P

hahahaha jag älskar dina utläggningar å minidampryck på diverse saker:D! Make my day!:D Du är bäst! Saknar dig!

(å dig med Frida!!!!)

(å alla andra som läser:))
(Om jag känner er!)

2007-12-10 @ 23:30:58
Postat av: Jöran

P- å jag saknar dig som en GNU! Jag tycker du ska komma hem å fira nyår med oss!! PUSS!

2007-12-13 @ 22:02:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback