sådan husse sådan hund

Det är knäppt ändå, det stämmer faktiskt att de flesta hussar/mattar är lika sina hundar! En oerhört vetenskaplig undersökning made by me tyder i alla fall på det. Här är några mycket talande exempel:

1. Storpudelkvinnan
Hon gick på samma valpkurs som vi var på med Tilda. Varje gång i überchica kläder och med en look som i allmänhet fick mig att tänka väldigt mycket på Anna Wintour (Ni vet hon som är förebilden till bitchen i Djävulen bär Prada). Hennes hund var en storpudel vilket jag tycker är den klockrena motsvarigheten till hennes utseende i hundvärlden. Liksom vem har näsan i vädret?

image561
                                                           Storpudel?                                                                          
image562
                                                          Anna Wintour?
Det är liksom det där snofsiga och "too much"-looken som får mig att ha svårt att skilja dem åt.

2. Tjockabulldog-mannen 
En tjock man inna my hood som har en bulldog. De är väldigt lika i sin kroppsform, han och hans hund. För er som minns "August und Willi" serierna som IS alltid hade med sig till tyskan, så ser grannen ut precis som August.

image563
Bulldog?                                                                                
          
image564
Tjock gubbe?

Jag vet inte, här är det väl mest det stabila och orubbliga intrycket  (både psykiskt och fysiskt) som får mig att se dubbelt.

3. Softilerandetrivselvikts&schäfer-kvinnan
Här har vi en kvinna också i mitt område som vandrar omkring med en schäfer. Kvinnan är ungefär så sävlig och luuuugn som det möjligvis går att vara utan att sova och hennes hund är precis likadan. Kvinnan langar trivselvikten och ser allmänt mysig ut. Hunden verkar mer vältrimmad men ser fortfarande väldigt gosig ut. Måste bara påpeka att kvinnan på bilden här är informationschef på kriminalvården och ingen hundägare, men hennes utseende påminner om min kvinnas.

image565
                                                   Schäfer?      
                                                                                
image566
                                                           Chillkvinna?

Herregud behöver jag ens säga nåt? Lika som bär!


Oklart vad jag och Tilda har gemensamt? Vi är små?! Eller varför har ingen nånsin påpekat att jag har sjukt stora öron och lång näsa? Att jag borde raka benen oftare?

image567
                                                Tilda?     
                                                                                                
image568
                                                          Jöran?


PÖSSHÄÄÄJ/
Jöran

Kommentarer
Postat av: P

Naw! Jöran och Tilda-paret var ju lätt sötast:) Gosigos på er!
Är det förresten han den där markis-gubben som har bulldoggen? Å klart man kommer ihåg August und Willi :)

2008-03-25 @ 23:53:59
Postat av: janne

hahahahaha nååååå!

2008-03-26 @ 12:30:45
Postat av: fritte (ännu ett av biffens smeknamn)

HAHAHAAA! jag har oxå tänkt de där! å de stämmer typ nästan alltid! du & tilda passar lixom med ihop! ni är båda sådär "iiiIIIiiiIiiiiih" & helt fulla av energi! fast kanske inte så lika på utsidan? yeeyee AUGUST UND WILLI!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback