å sen då?

Efter gymnasiet liksom! Vad göra då? Jag veta ej.

Finns typ två feta alternativ:
 1. Plugga
 2. Jobba + resa

Det är dem det står mellan. Plugga är typ najs för jag är inte så brutalt skoltrött och hela grejen på att plugga nån utbildning som man verkligen intresserar sig för gör mig pepp. Men då måste man hitta den där utbildningen. Och komma in på den. Mitt problem är att jag har grov beslutsångest och att jag blir intresserad av massa olika saker när jag läser om dem. Denna blev jag sjukt sugen på idag: Software Engineering and Management. Hahahahh! Hur random är det inte på en skala? Det är värsta IT-utbildningen som  "handlar om metoder för att utveckla datorprogram, att ställa rätt frågor till kunden, att översätta svaren till design, att förverkliga designen i ett program och att leda projekt, organisationer och medarbetare i detta arbete."  seeepee hur kan man bli intresserad av att göra DATORPROGRAM helt plötsligt? Men det lät sköj för hur många gånger har man inte stört sönder sig på dåliga data-lösningar liksom? Dags att göra någonting åt det själv! Synd att jag inte ens fattar photoshop för tillfället.. men eehh utbildningar är väl till för att lära en saker? På den linjen gör man dessutom massa projekt och grejer som också verkar värt. Nu låter jag jätteinne på detta men det är verkligen bara en fjong för dagen. Nåt som jag har tänkt på mer är att bli copywrighter. Värsta gött med ett jobb där man är kreativ = kul och skriver saker = kul. Men jag vet inte, orka plugga direkt till Copy, då är man liksom BARA det. Vad ska man då läsa innan? Keine Ahnung! Sen finns tekninsk design och sånt på chalmers som också skulle kunna vara värt. Eller varför inte ekonomi? Eller läkare! Så coolt! Eller nån mediafjong? AHHHH!

Jobbaåresa-alternativet är inte heller så dumt. Man får arbetslivserfarenhet, man slipper plugga och sen ger man sig förhoppningsvis ut på äventyr ett tag! Woho liksom. Hade ju vart gött om man hann med att lära sig engelska någonstans där under tiden också. Känns lite som att man borde ta chansen att ha ett sånt här år, fast, man kan väl lika gärna göra det efter att man har pluggat vidare? Kluven.dk
 

BESLUTSÅNGESTHÄÄJ
/Jöran

Kommentarer
Postat av: äma

JOHANNA, ja känner peppen du å ja ut på äventyr sen? vi langar nån sköj biljett åt helevte å så gör vi sköj grejer, hoppas bangyjump surfar dyker super seeeen kan vi plugga:D KOMIGEEEN!

2008-01-02 @ 23:10:39
Postat av: Jöran

äma- jääälar du e PEPP! ahhhh man blir NÅGOT sugen!

2008-01-03 @ 11:52:57
Postat av: P

Jag vill också på äventyr med er!!! Flytta in i en party-lägenhet med mig å Emma först å sen jobbar vi å blir rika och sen reser vi!!!

2008-01-03 @ 22:26:20
Postat av: Jöran

P- åh herregud ni frestar mig!

2008-01-03 @ 23:21:57
Postat av: Fritjof is HOME FFS!

hahah aassååå beslutsångest hej! eeh dannie vill övertala mig att åka till malta o lära sig engelska o beachparty:a...hon sa att ja skulle övertala dig med! yeeyee lär ju diksutera detta ngngång fejs2fejs sas!

2008-01-08 @ 16:21:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback