urk!


Asssy fy i bajjan va FULFULFUL den är bilden är! Spykänslan är här! I Sverige ser man dem väldigt sällan men i franrike verkar det finnas fler typer med dålig smak som köper asen. Liksom hur tänker man när man betalar för en sån bil? Det värsta med den är helt klart fettvalken som hänger ner över motorhuven. Känns som att någon designer på fiat ( tror jag att den kommer ifrån?) ville komma meden OTROLIGT ny och häftig look och gick liiite förlångt samt misslyckades totalt. Synd. Spana också in de äckliga strålkastarna.. när jag va liten brukade jag tycka att bilars framlampor såg ut som deras ögon och den här bilen har definitivt grisögon. Sådana där små som sitter lite för tätt ihop. ååhh den äcklar mig verkligen!


Blääääfläää
/J


ps. woohoo nästa helg är jag å fritz volontärer på way out west! Untz


dancing in the moonlight

Jöran my man - (svaret på frågan vad som hände i helgen)

Fredag: Då åt vi (ja, janos, P, jonatan & virr) kakor & lekte med en rockring & smyglyssnade på kent i slottis som spelade på s-vallen, sen åkte vi & nattbadade i Sisjön (nya värdaste placet!!!) de va ensamt & gödh & inga sjömonster i vattnet, sen åkte vi hem till jonatan & såg wayne's world (inte hela men de e gödh ändå!) & de va allmänt back in the days :) gödh e de! 
Lördag: Jag, Dan & P & Dannies bror & hans friends förfestade i (eller på en gräsmatta utanför) nån värd lägga nära Lilla Ullevi. De va hyypervärt & sköj! Sen drog vi in till Avenyn dom skullde testa push (25 år + schtek) Guess what? Vi kom inte in...surprise! *NOT* Så då blev're trädgårn' med några av dannies brors friends & de va värdast på trädgårn' nånsin I think. Vi spårade lite & snodde 2 cider & ett glas vin i baren (säg inte till nån(A)) sen snodde vi (läs Dannie) nåns slips & sprang iväg med, han blev sur & arg så han fick tillbaks den :) Justdeja, innan detta hade dannie i princip blivit utkastad ur kön efter att ha hoppat över stängslet längre fram för att stå längre fram. Ja & P klarade de, men inte dannie... Vi gick bak några personer så hon hoppa över igen & vi kom in! (tjoho! säg inte till nån(A)) Sen va're allmänt gödh & vi kom i säng lite efter halv 6 efter att ha bränt tungan skallen av oss på ris & chicken tikka masala-sås! Gödh e de!

Oklar utläggning för alla andra utan Jöris (eeh ok för henne med) menmen whatttodo med all tid? :) TJOHO! // Fritz

friends & lovers

Mickey Avalon pumpas ut ur högtalarna, Carlina Gynnings blogg läses, bikinin är på & schtekvärmen är här! Hujedamej! Helgen har varit den värdaste på länge, synd att inte Jöris kunde va med...Men hon verkar ju å andra sidan ha de fett schtek i la France! BANG INT! Nu på senaste har ja blivit helt frankrike/franska-sugen, bara allmänt resa dit & kunna snacka flytande franska. Synd att jag har läst tyska & spanska men absolut inte franska...Bra val känner man ju så här i efterhand. Whatevvah. Åh fan va nice & känna sig asbra på engelska. Gödh e de. Ey say wallah nu drar jag // Frittschoff

BONJOUR!

Jöran är i la France för tillfället gott folk! Efter några dagar i Paris nu i en skethåla i Bretagne. Paris ägde skallen av sig, man vill bara bo där å kunna gå runt och vara parisare! I de lite sunkigare kvarteren där vi bodde kunde man dessutom gå runt och känna sig fett eftertraktad eftersom att i princip varenda kille ropade nånting efter en/ visslade.
Några favorit-tillrop/kommentarer:
- I love you baby, come back!
- Bonjour!!
- Swedish girls are good girls
- Sa va? (stavning?? Betyder iaf "hur mår du?")
- Ich liebe dich! (orka bli tagen för tysk)

Idag var vi på "välkomstdrink" hos dom vi hyr huset av tillsammans med en annan familj som hyr ett hus bredvid + blandat oklart folk. Brutaliteten i hur dåliga tha franska people är på engelska är sjukt stor! Dom suger så hårt att jag framstår som en brittisk inföding. Därför blev den lilla sammankomsten ganska rolig.. vissa gick inte alls att komminucera med och med andra hade man samtal alá engelskaboken i fyran. Dessutom va det bar vi som inte kunde franska så ibland fick man helt enkelt bara sitta och lyssna  på obegripliga konversationer. Fast å andra sidan kunde vi sitta och snacka skit och i allmänhet kommentera resten av folket på svenska så det gick an.

Ska nog sova skallen av mig nu eftersom att vi tydligen ska upp HALV ÅTTA imon. Vem är semester?!

ARRRREVOAAAAR! (aurevoir?gah mitt b-språk är faktiskt deutsch!)
/jöran

where the hell is matt?



Hur bra mår man inte av det här? Ni kanske har sett det innan (jag funderar på om jag har gjort det, men det måste ha varit long time ago för jag har ju uppenbarligen glömt det) När man ser den här videon vet man vad man vill göra efter gymnasiet & typ hela livet ut. Resa runt & fuldansa. Helt jävla totalt underbart. Det finns flera videosar, jag pickade bara en random & så hemsidan då:
www.wherethehellismatt.com Ååh, att jag inte kunde va först med den här ideén egentligen. Det lär ju ta 100 år för mig & få ihop så mkt pengar att man kan resa till alla platser man vill i världen med. Fandå. Yeahyeah just keep dreamin', man kan ju försöka halvuppfylla drömmen eller nått. Tjoho! // mister F

update

update:

middagsplaner: inga...än
blodcirkulation: som vanligt, oexisterande
biostatus: kommande filmer att bocka av på listan
[  ] The Dark Knight
[  ] Mamma Mia
[  ] Hancock
[  ] Patrik 1,5
kvällsplaner: mat, tv, popcorn/chips, tv
musik: random typ Throw me the Statue - Lolita at the moment
garv: Apphane Ghose & Ihrman Ohrman, mina bästa namn! Vi garvar sönder på jobbet när vi får brev till dom
utseende: brukar inte bry mig om mi boddddy så mkt i sig, men fyyfaaaan va mina ben är sönderköttade! do not trust the tramppedaler på cyklar!
vädret: som ni ser (antagligen) helt ok-gödh

Nä let's ta mig i kragen & laga middag? Måste se klart Batman & Grease 2 (som fö suger gnupung (nr 2 alltså!))
PÖSSHÄJ! // eder Fritt

det var en sak man kunde le åt - misären

HALLIHALLÅ! Fan va gödh att se att Jöran tagit sig i kragen & postat några inlägg!

Idag har varit en PISSIG PISS-DAG utan dess like! Fast tänker man tillbaka på den nu verkar de kanske inte så illa, men för några timmar sen hade ja kunnat skjuta vem som helst/cyklat rakt ut i gatan för att få slut på eländet! Nu är jag glad att jag inte gjorde't, de hade vart ogödh. Jag orkar inte langa mastodont-utläggningen så här får ni den i korta drag

1. Kommer till jobbet. Trött, men hyfsat glad. Sorterar skallen av mig. Packar ner alla buntar med brev som ska skickas ut sen.
2. Äter früstück. Cyklar ut. Glad. Det har slutat regna & musiken pumpas i mp3n
3. Brevbärar runt. Är i god tid.
4. Kommer till 1a buntlådan (alla fattar av de e va? man hämtar mer post där iaf). Ingen post. Tänker "fan vi e ju lite tidiga snart kommer breven". Väntar 10-15 min. Spelar quadrapop.
5. Försöker ringa Dannie för att få nummret in till kontoret eftersom jag inte har det på den nya mobilen. Har inga pengar på mobilen. Väntar lite till. Inga brev i sikte. Dampar.
6. Lånar nån snels tjej mobil. Ringer Dannie, får nummret. Ringer nummret, dom säger att det inte finns. Dampar (i mitt huvud) & tackar snällt för lånet av mobben anyways.
7. Cyklar runt till en annan buntlåda. Inga brev. Dampar sönder.
8. Lånar en annan high-tech-mobbe av nån bryd. Nummret funkar inte. Dampar sönder & samman.
9. Cyklar upp för Berglärke-backen. Snorar. Har ont i knäna. Blir anfådd. Hypiventilerar. Tror att jag ska dö & börja hosta blod av frustration. Det gör jag inte.
10. Kommer upp. Inga brev. Cyklar hem (!). Ringer runt till folk & får veta att körvmannen (kommer inte ihåg va han heter) har glömt att lämna min post där den ska va. SLYNFITTKUKIHELVETE!
11. Cyklar tillbaks & gör allt en timma senare. DAMPAR.
12. Kommer in en timma senare än alla andra. Dampar.

Sådärja! Det mesta består av damp & hyperventialtion menmen. Sen körde vi vagn-race & åt mat (m-m-m) o äckligt godis. Sen åkte vi hem. Jag dushade & hittade värda kläder i min mamis garderob som hon inte använt på år & dar. Så jag tog dom. TYP DEN TYNGSTA KLÄNNINGEN! :) Så nu e jag glad. TJOHO.

püss! // Fritz

P.S. FÖRFAN! Kom på en sak! Jävla slyniga bitch som leker vimmel-fotograf fresten på djungeltrumman! Asså okej, jag antar att det ska vara kul. Det är det inte. Kommentarerna till bilderna suger balle! Hon är så jävla.. jag vet inte..cepe. Kan hon bara leka fotograf & skita i kommentarerna? Man vill ju inte va boooring & inte kunna ta att nån skäjskämtar med en, men asså eeeh nej fan nej på henne! Nästa gång blir ingen nästa gång för jag bajsar på henne. (moget) Titta här:



Om du nu ska härma min klädstil, kan du väl åtminstone byta frisyr!

Ja, men kul. ha. ha. ha.



Botox. Vidare information onödig.

Javisst. Hon är inte typ taskig mot alla men kan hon ta sig i brallan?! Jag blir lite smygpissed. Aja. orka bry sig egentligen. Herrå


translata det dådååå!

Hahhaha screenshot från nån mobbad funktion på fejjan, med en översättning att minnas!



Antar att det ska stå typ "One of your friends have a crush on you" eller nåt i den stilen... min engelska är ju inte vad den bode vara men antagligen förstår vi varandra ändå! jag kan inte sluta garva åt eländet i alla fall, ALLT som kunde bli fel har verkligen blivit det och en simpel mening går plötsligt knappt att förstå, GÖTT JOBBAT äre! Sånna där översätta-automatiskt-program kanske inte är så bra ändå...

Ps. "Infödd" fattar jag inte ens vad det ska vara egentligen? *let's lexina vad infödd heter på engelska* öhh "native" okj känns ju inte som det ordet som borde stå där.. jag fattar nada!

HAH!
/J

biobio

Kom just hem från att ha kollat sex and the city filmen med Fritte, Dannie, Olle och Äma. Så värt det med studentrabatt och alles :D Filmen va rättså najs den med, känndes ganska mycket som ett långt tv-avsnitt (obs jag har typ bara
 sett två tv-avsnitt av den serien så jag menar mer att filmen kändes ganska mkt tv-serie än att den va lik ett avsnitt i serien). HAHA vem svamlar? Men tja hursomhelst så va det på ett positivt sätt och jag vill definitivt se den igen. Man blev fett inspirerad till att gå i högklackat jämt och ständigt. Måste bara genomgå 5 fördjävliga år till att vänja fötterna vid det...

OCH! Vi har bokat en resa till Spanien i september! Det lär bli såååå värt! :D WOHOOOO! SOL :D

Imorgon langas Billigt på Rosenlund,  antagligen blir det party. Det är åtminstone de förväntningarna man har efter Janne och Läns äventyr förra veckan...


Gödhgödhgööö-öööödh!
/Jöö-ööran


kom & ät!

Nu är jag ensam hemma. De finns lite positivt & lite negativt. Listor är bra

BRA:

Man kan äta framför teven
Man kan ha fötterna på bordet utan att bli köttad
Man kan spela hög & gödh musik överallt
Man kan skita i att tvätta & diska & etc
Man kan ta bilen överallt
Man kan komma hem när som helst på natten utan att störa någon
Man blir inte störd på natten av andra som kommer hem för sent
Man kan gå upp när man vill

DAAALIGT:

Man är väldigt ensam...
Man måste ta hand om just tvätt, disk & sånt själv ändå för nångång måste man ju görä
Det är väldigt tyst om man inte har på musiken
Bensinen är dyr

Men det innerliga & återkommande probbet is still left: Vad ska jag äta till middag?
Varje dag samma visa! Jobbigt att tänka. Jag har gjort ett kollage med det som kommer stå på menyn den här sommaren:
Photobucket

falafel, fiskpinnar, nudlar, köttfärssås & spaghetti, potatis- occh löksopppa samt chili con carne!

Alla som vill äta med mig KOM & ÄT! Jag vill alltid ha sälle! Kom om du kan, kom om du vill! Jag kan göra ris med kyckling i jordnötssås med :)

kors i taket

Jag råkade köpa Kleerups skiva idag. Typ värt det för den va ganska party!

Innan jag åker till Frankrike nästa måndag måste jag:
* Skriva klart CV/personligt brev
* Söka jobb
* Bestämma mig om jag ska gå tyska kvällskurs eller inte
* Växla pengar
* Kolla upp värda saker man kan göra i Paris
* Totalt FAN totalt betämma mig för att inte plugga civilekonomi

Men KUKEN nu kan jag inte ladda upp bilder heller! Gah.

Uppenbarligen hade jag absolut ingenting att säga med tanke på hur ointressant detta inlägget blev.

SOOLONG!
/Jöran


demolition party - somewhere else



Kan vara det sjukaste jag har skådat på länge. Men det är samtidigt det skönast & gödhaste som jag har sett. Demolition Party. Alla gäster springer runt och trashar ner ett helt hotell. Gör hål i väggarna, hänger sig i kristallkronorna, river upp heltäckningsmattorna, klottrar ner väggarna. Jävligt gött tema, vi hade inte bangat. Det känns som ett av våra kommande party-projekt kommer vara något liknande detta. Måste bara hitta någon frivillig som vill få ett helt söndertrashat hus.





Påminner oss lite om filmen vi såg igår med. Fear & loathing in Las Vegas. Så jävla störd & helt sjukt sköj. Två konstant höga personer (Johnny Depp & Benicio Del Toro) åker på typ road-trip & allt är bara så jävla cepe. Speciellt sköj & se sista hotellrummet. Lite svårt o fatta handlingen men å andra sidan är det inte så nödvändigt för man garvar ändå! Vi vill se den igen. NU!



Sheisse! Gotta go som fan! 45 minuter tills vi ska träffas & dra till Biffen. Sen väntar Skoldiscot på Röda Sten! TJOHO!

// Fritjof

MS Röjdykarna

GAAAH! Har världens i-landsprobbe: det är typ omöjligt att se nåt på skärmen på bärbara datorer utomhus pga ljuset!!! Sååå omoiverat! Fatta värdheten om man hade kunnat ligga ute och chillsurfa... Eller alltså det går ju men det kräver typ århundradets ögonansträngning. Annars är livet rätt gödh eftersom att min 4 veckors ledighet har börjat :D

Förövrigt är mitt nya bästa nöje Ms Röj! Blev beroende på jobbet igår och det är ju verkligen sssuperkul! Alla borde börja spela. OBS det var nyligen jag fick veta att det inte bara går ut på att vilt klicka omkring utan att det faktiskt är ett logikspel och plötsligt blev det mkt roligare! Chingching.

GOD BLESS YA!
/J

nostalgitripp

"Va konstig du ser ut, har du ingen svans?"

Är det någon som kommer ihåg Trolles Trafikskola?! Jag & mina syskon var helt galna i våra kasettband om Trolle. Där man lär sig att man ska ha hjälm när man åker pulka, att gå över gatan på övergångsställen & att inte leka på parkeringsplatsen! WOHO! sååå sött

"Komkomkom ihåg att du aldrig får snyta dig i mattan"



Måste tjacka en mp3 & kanske gå på bio!
Skeppohoj! // Frittz