BARCELONA!

Japp, nu va de tänkt att jag skulle ta mig i kragen o langa lite bilder/filmer/skitsnack om/från Barcelona! Woho!
Eftersom säkert merparten av våra läsare (dom går nästan att räkna med endast en hand) redan vet att vi varit där/varit med där (jag verkar vara kär i / [slaschhh] idag) så blire nog bara lite småstuff sas.

image488

de gifta paret i dubbelsängen med blomsterlakan, så jävla nöjda!

image489

ungkarlslyan som senare fick besök av hani eftersom det var ett """"""skabb"""""" där....tydligen...eller?

image490

morgongympa i pyjamas & pumps på våran asstora takterass

image491

Första lunchen blev på något så exotiskt som...taaaadaaa donken!

image492

hisskort is the shit!

image493

Efter en middag & halv/sitt/chillräjv. Frittan + pumps = inte sant! Då byter man skor & ger bort en strumpa...
Frittan drog hem med halva flocken medan Jöran drog ut på gayklubb med den andra hälften! Filmerna därifrån är tydligen censurerade! (inget naughty om de va de du trodde ditt äckel! missförstå mig rätt)



Efteråt på väg hem! Det går...utmärkt!

1:38 på en höft: "du ser ut som en muslim som ber! haha lagt ut bönemattan, & i brist på bönemattor langar du kartan"

image494

Shoppingshoppingshopping! Jöran är ghetto med sitt nyinköpta microfonblinghalsband!

image495

"där är din mamma"

image496

image497

Förfest med vin&sprite i nya vespatröjor!

image498

image499

image500

Takterassen fungerar mycket bra som räjvplats med

image501

image502

image503

"hur tjock kommer du bli?"

image504

- "läääään! kommunicera med mig dååå! kommunikation är det viktigaste i ett förhållande!"
- "jag tänker fan inte kommunicera med dig förrän du slutar snylta på min del av pizzan, tjockis! När vi va nykära lät du mig minsann äta 3/4 av den!"



Middagen spårar ur totalt!!!
"kan du inte slicka på den? de hade verkligen vart en njutning"

"vart e alla andra?"
"dom kanske e inne o pissar i pissepölen"

"sexy little new born baby... sexy little granchildren"

image505

Va tvungen & visa att vi faktiskt va i ett spanskt hem

image506

Sen blev de räjv på Catwalk! Extasen langades & alla va pepp!

image507

image508

Sen skulle jag & biffen vandra hem, vi blev glada när vi såg att vi va på rätt väg! :D

image509

Gå & lägger sig 06:20, upp:10:00 & iväg för att kolla på den här saken, been there done that.

"vafan tänkte han? ett sandslott med granar & fåglar som ALDRIG blir klart...en pippifågel där...woho!
osså lite.. frrrrruckt! aahh!"

image510

Sista minutrarna: med glass på en bänk! Sedan gråtandes/asgarvandes (ni känner igen Jörans symptom när hon måste hantera sorg) gå på flygbussen...



Vi spårar ur totalt ännu en gång på flygbussen.... förlåt vi vet inte va vi håller på med

Men! Hare fett naaaaaaaaiiiiizeeee // Frittan

vackert väder idag, huh?

UUuuusschh! Vädret här är I N T E acceptabelt. Det hade kunnat vara okej om jag fick ligga ihopkurad till en boll under täcket hela dagarna. Men att gå till bussen är ingen aktivitet som känns speciellt lockade i wanna-storm och pissregn. Tack för det käre gubben Gud.

Det är förresten ganska skoj att det man alltid säger, att folk i Sverige bara pratar om väder, faktiskt är sant. Man pratar om det med familjen och med kompisarna men allra mest pratar man om det med alla random-människor man möter under en dag. har man inget speciellt att ta upp så varför inte langa ett säkert kort- väder snacket! Det finn alltid någonting att säga om vädret.

Topp tre situationer när man utsätts för som mest mer eller mindre omotiverat vädertjöt:

3.Vid busshållplatsen. Här kan folk plötsligt känna sig manade att vara lite osvenska och connecta med närmsta offer. Men de är inte tillräckligt lössläppta för att våga prata om något annat än vilket elände det är med kustklimat.

2. I småaffärer. Bakom disken står en socialitetstörstande tant som direkt när man kommer innanför dörren med den finurligt uppgillrade plingklockan kastar sig över en med en kommentar om vädret för dagen. Har affären begränsat med fönster kan de också fråga om vädret och sedan ojja sig över att de inte har vart ute på hela dagen. 

1. När man är ute med hunden. Här är man i princip garanterad att få en främlings åsikt om det senaste lågtrycket över Götaland. Woho! Detta ackompanjeras oftast av "neej men Ludde!" när deras hund diskret försöker våldta min gulleplutt Tilda.


Å nu har jag alltså skrivit ett helt inlägg om väder! HEJ SVENNE!

PÖSS
/Jööööran


FYFAN

Haliihallå! Nu är Jöran & Fritjoff hemma efter en terapiweekend i Barcelona! Såklart va de fett nice, även om det kanske va lite för kort tid!
Jag (frittan) hade iaf tänkt att skriva en liten utläggning med lite bilder & filmer, men Jöran har inte loggat in en endaste gång på msn (say whutt) sen vi kom hem så jag har inte hennes bilder & filmer därför får de vänta lite...

Tänkte bara påminna alla om att faktiskt Justice spelar på Trädgår'n på torsdag! Iofs har inte jag & jöris några biljetter, de är ju faktiskt rätt dyrt... men ja menar om man känner för en äkta fäzt! Eller om man vill bjuda oss så gdb! Fan, de är en asbra idé!!
"FRITJOF & JÖRAN BLIR ER FÖR EN RÄJVKVÄLL! BJUD DEM PÅ JUSTICE & DET ÄR STOR CHANS ATT NI FÅR UPPLEVA ÅRETS RÄÄÄÄÄÄEEEJV! woho, görä!"


TO THE FUCKKING D.A.N.C.E

Nä, de blir antagligen ingen Justice men kanske att vi drar till Sticky & langar köttmarknaden på Top Floor, dgb sas.

Yeeyee see yah soon & jag hoppas uppdaten om Barca kommer snart (A)

Puss & Pill vart du vill (eh) // Frittttzzzzzzzz

:KFGD:IFBG:KHD/Å C (Y#( HW(CY#Ö("YEHDUSGU/DV#"/TGD

ASSÅÅÅÅÅÅ DAMPET! VAD ÄR ODDSEN FÖR DETTA? JAG ORKAR INTE HA SÅN BRUTAL OTUR OCH OTAJMNING!

Av nån väääldigt oklar anledning går jag in på min skolas hemsida och möts av detta:

Daniel Lemma besöker skolan Daniel kommer hit för att prata om sin musik och spela låtar från senaste plattan "
Somebody On Your Side".

VAR?
Donnergymnasiets Café

NÄR?
Torsdag 24/1
kl 14:00.

JA MEN TACK DÅÅÅ!! Buhuhuhuhuhuhu! Varför just den dagen då jag reser bort? Han ska SPELA på min skola! å jag är inte där! Världens gosigosigaste människa! Depression!


JAHAPP FUCK YOU!

DEPPHÄJ
/Jöran

oklartheter

Jag har några oklarheter att påpeka.

1. Wazzap med svennekalenderna vi har hemma?
kalender
Liksom att det finns recept känns helt normalt, men kolla rutan längst ner till höger!!
Förstoring:
EDMHAHHHAH! En liten allmänbildande ruta om "Electronic Dance Music" Tack för det! Hur tänkte de? Å varför just denna musikstil? Man har typ aldrig hört den benämningen innan, vad hände med "electro"? Oklart!
Här är en av deras andra allmänbildningsrutor, denna gången ska vi få en djupdykning i hiohopmusiken:'
hiphop 
Orka "let's tuffa till den här svennekalendern"-feelingen de här inforutorna framkallar!

2. Hur tänkte forex med sina pengaförvaringskuvert? På dem står det "VARNING! Hantera dina pengar diskret så att obehöriga ej ser." Men liksom hur lätt blir det att vara diskret när påsarna har den här färgenr:
forex
Har jag missuppfattat innebörden av ordet "diskret"?




FUNDERSAMHÄÄJ!
/J

!"#¤%&/()=#¤%&/=)&/#¤%&/"#

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! HATA BLOGG.SE! Nu har Frittan & Jöran slösat bort 3 timmar av sitt liv! Allt pga att de ska va ett sjukhelvets jävla problem att ändra header (den saken där uppe som för tillfället är ny iofs)
Vi har gjort allt som går att göra för att ändra o fixa o rätta till, men allt bara cepar o ingen av oss fattar va felet är! JÄVLA SKIT! Nu orkar vi inte mer o ger alltså upp! Så framöver får ni stå ut med denna kissnödiga designen!!!
Om inte vi har för mkt o göra i veckan innan vi åker till Barca ska vi försöka ta tag i de!
Blogg.se är jävla fittor o de är värre att va de än att vara kukar, för det är alltid värre att vara en fitta än att vara en kuk (allt enligt herr betnérs utsago)

PEACE OUT JÄVLA KÖRV // Fritjof & Jöran

storstadsidyll



Petter - Storstadsidyll där dom samplar Håkan Hellström o lyckas göra om de i reggaetappning! De går ju inte att få det bättre. GOD DAMN IT!

GOD DAMN IT!

Så alla grabbar yo vill ni ha mer, såklart
Brudar diggar ni det ni ser, såklart
Vill ni ha mer? Vill ni ha mer? Vill ni ha mer?
Släng händerna i taket, såklart
Ska vi riva hela haket, såklart
Så om alla vill ha mer, skrik, såklart
Ey såklart, såklart


Seriöst! Fritjof (och även Jöran iofs, dom har diskuterat saken) har kommit på att det behövs skrivas ett nördinlägg om hur jävla bra Petter är! Alltså det låter ju antagligen helt vrickat eftersom man inte kan tro att Petter ska va de som snurrar i våran player nu lixom! Men så äre i alla fall. På grammis satt jag o höll på Petter när årets hiphop skulle delas ut o jag blev änna lite lessen när han inte vann (ok, tensta e rätt ball han med) så sen när P3guld gick av stapeln så blev jag ashappy när Petter vann! De kändes lixom gött att han får xtra cred för att han är fett cool!
Efter det att God Damn It! kom så har har kommit på att han äger (de e ballt att han har med Säkert! oxå på skivan) & jag tror att varenda unge som är uppvuxen på 90-talet gillar honom! Lixom; Såklart! Haha man va sååå cool i klassrummet när alla sjöng med osv och typ Vinden har vänt m.fl.klockrent!
O ett + i kanten som Jöran & Jag gillar xtra mkt är hans gosiga image! Lixom ascool hiphoppare men ändå världens gosigaste pappa! GOSIGOOOOOOOOS! (betnér-vibbar lixom, han snackar om sin dotter o de e bara så gulligt)
Photobucket Photobucket(vem vill inte ha denna balla tisha?)

OOJOOJOJ! nu har ja hållit på o skriva de här inlägget i typ en timma, inte illa pinkat!

REPA SKIVAN // Frittan med stöd av Jöris

fdjfhd

Jepp som Frittan sa så är jag inte död utan har bara gjort min plikt på Volvo i några dagar vilket tar på krafterna. Men nu så!

Igår när jag var hemma och softade sönder hela fredagskvällen så passade jag på at måla lite bilder till vårt projektarbete. I vattenfärg! Det var då jag kom på hur sjukt underskattat vattenfärgen är! Måsta bra slänga in här att det är en plåga för mig att trycka ner varje tangent, mina händer är nämligen stelfrusna efter en långpromenad med doggen. Men i alla fall, vattenfärg, det blir ju superfint! Kul är det också. Nästan i klass med paint faktiskt. Sen provade jag att scana in en av bilderna också å grejja lite med den i photoshop, scheissse va party det blev! Vattenfärg + photoshop = all you need! Önskar dock att mna PS-kunskaper kunde lämna det absoluta bottenskiktet för just nu fattar jag ungefär 0,5% av alla funktioner som finns.

Okej jag målade just en ko med vattenfärg. Eller det var bara ett kohuvud. Men ändå! Fattar in hur svårt det är att måla kor? Den blev till och med nästan fin! Söt är den i vart fall för den har ögonfransar.

Lyssnar på nån remix The Touch har gjort också.
 Lyssna!  ("Fine House remix" är den jag diggar till just nu.) Orka att The Touch har nån slags releasefest i sammarbete med FESTEN! i Sthlm snart. Varför inte Gbg isället? Hallå? Ge mig räjv då! Annat som är räjvigt är de där "Buraka Som Sistema" som ska spela på Way Out West i augusti. Sjukt bra! Lär bli ett måste att jobba på WOW iår också. Värt att Håkan ska spela där också förresten :D

På tal om WOW så snackade jag och Frittan för ett tag sen om att festivalsuget är inte nådigt nu! Vem vill langa vad i sommar?

Nu ska jag återgå till vattenfärgen!
KREATIVITETSHÄÄJ!
/Jöran

******



FYTTIHELVET va min hals är jobbig! Så här lite som jag pratat idag är ungefär lika mycket som man gör när man sitter ensam i en öken och blir asglad över att man hittar en mygga o samtala med! (typ)
Om man säger så här - livet har ju sett en ljusare dager...
Menmen, de är då man roar sig med videosar på youtube, o den här bebisen känns som om den aldrig kommer gå ur tiden! Jag skrattar iaf.

Förresten har jag lärt mig alfabetet på teckensprål idag, kändes nödvändigt

// Frittan (jöran har inte dött, hon samlar cash på volvo)

LEENDE GULDBRUNA ÖGON

image464

image465
image466
image467
sh5
HAHAHHAHAAA! blev überhappy när jag hittade de här i min paintmapp! gammla goa tider där vi tydligen inte kunde skriva rätt episode på dom!

// Fritjoff

lätt leet not

Jag hatar när bloggen är halvdöd... därför måste ja blogga om onödiga saker!

Jag är jättehes! :D haha de är så roligt! Sålänge man inte har ont lixom! Woho! Passande nog sitter vi o diskuterar förkortningar o dataspråk o hela skiten! Som de allra flesta vet har vi de bästa uttrycken som typ dgb, sas, isd, dvdv etc! (fattar ni så fattar ni, annars får ni väl fråga) O angående dataspråk/leetspråk (rätta mig om jag har fel för jag kan inget) o fick en mening o klura på!


d37 '4'r ffs 345ym0d3 477 dr4 l173 1337 5p34|< 3ll3r hur 101z0r? w007 w007!


SERIÖST! Det är inte ok o kunna sånt! :D Hahaa! Tro de eller ej, men jag kunde tyda det första (det är ffs ...) men sen tog de stopp! Om nån vill veta va de betyder så äre:

det är ffs easymode att dra lite leet speak elller hur lol? woot woot!


HAHA! Sköj, nää nu måste ja dra o sticka o se på typ bygglov! Jag gillar han tjocke lelle körven, han är cool! Osså drar han torra skämt som alla gillar! Jag gillart!

// Fritttttan

p.s. kissnnödigt inlägg jag fattar knappt varför jag skrev de



 


woho

Eeeh, ööh, ah. De har ju vart lite dött här på de senaste, men de har vart mycket med smultroncider & mysteriet på Greveholm (igen, ja!) asso... sånt e livet!

I alla fall, idag har vart en konstigt dag, fysiskt - rätt så dålig men psykisk - mycket bättre
Japp, det börjar med att jag vaknar av att jag blöder näsblod :S Alltså för mig är det normalt att blöda näsblod, men idag va de huuuutlöst! de bara rann som en jävla vattenkran (antar att alla är intresserade) herregud alltså! sen tog de 10 minuter att få stopp på med, t-t-t.
Sen kom vi till skolan & bestämde oss för att jobba med Hare Krishna! De ska fan bli niiiiiize! är pepp inför 3-timmars gudstjänsterna sas. Sen skullde vi äta lunch! Vi bestämde oss för kinesiskt på Tropicana så vi skyndar dit o sen inträffar det klassiska! Alla (typ 10 pers) ska in genom dörren samtidigt (de är nått med dörrar & klass sp3g asså). Dom första kommer in, sist är typ jag, doctor Dj & (rätta mig om jag har fel) Lukki & Adde, TJOFF! säger de när alla ramlar in samtidigt och jag trillar rakt ner på rumpan på stengolvet! Seriöst! Smärtan var nästan olidlig men vi hade tur med att de inte va mycket folk där just då för annars hade jag dött pinsamhetsdöden....
OCH! jag har fortfarande jääätteont så jag kan typ inte sitta ner + att jag säkert kommer få ett fult stort blåmärke! hämnden är ljuv.
Efter skolan åkte vi in till stan, men jag lämnade dom andra o gick till panduro för o kupa färga-dina-gråa-jeans-svarta-igen, men jag hittade inte o orkade inte fråga. Sen gick jag till NK o tjackade ett par svarta wesc-steve-aoki-hörlurar!!!
image462
Så nu kan jag & jöran bli ascoola buddys med likadana hörlurar!

O nu (efter lite mer shopping (A)) är jag hemma & försöker samla ihop lite skriverisaker om amerikanska matinfluenser. hej-askrånggligt!

tack & hej leverpastej! // fritjoff igen


p.s. titta va räjv! gammal bortglömd räjvbild med mig i mitten, förjävvlabraassso
image463

who do you dance for?

Efter grammisgalan nu senast så har jag gått krazy på Sahara Hotnights. Asså jag vet typ inte va de är, men det är helt klart något!
Deras klockrena stil, deras coola image och att dom lyckas så jävla bra (trots att dom inte vann någon grammis...)

sh

Nån som bangar de här lixom? antagligen inte! Ge mig jeans med hög midja! Luggen har jag redan konventerat tillbaka till, yay!
Deras musik är bra & jag vill vara som dom! Haha

www.myspace.com/saharahotnights
www.saharahotnights.com

// Tjoff

KÖTTFANSKAP

ASSÅÅ! va i helvete är problemet med bilddagboken?!?! okej, alla har väl vetat att det inte är den bästa hemsidan som gjorts & att de ibland (okej OFTA) har krånglat med uppladdning, systemuppdatering (eller vafan de heter) etcetcetc! men nu har dom fan tagit priset! bdb
ASSÅÅ!?!?! va i helvete är deras inte så lilla probbe?!??!?! dom har fan gått mig poå nerverna ett tag men nu har dom nått en jävligt högt uppsatt gräns! FYFAN!

NÄFIIFAN!

menmeeen eeeh dagens update typ: lagat mat hela dan! the biff med skrynklig potatis, hamburgare med tomatsalsa & wannapommes, caesarsallad, sandwich, amerikanska pannkakor & milkshake! M-M-M!! Det är ungefär det jag, jullefixarbiffen, DJ & becca kommer ägna oss åt alla kommade fredagar! Vi kommer gå upp asmkt men de äre värt! hehehe

kamratersvänghäj // frittan

hohoh hopplaho!

Gott folk! Imorgon skall någonting spännande hända. Jöran ska rida! Har typ aldrig gjort det innan så det ska bli sköj. Oklat iofs hur självständig rindningen kommer att bli med tanke på att vi gör det med gympan. De lär väl inte låta mig galoppera iväg mot solnedgången precis. Men frågan är väl om jag vågar det heller så ingen skada skedd.

Är det värt det att rycka loss lite tagel från nån häst för att sedan sälja på svarta-fiolstråke-marknaden? Är det ens i fiolstråkar man har tagel? Orka bli offer för en bakutspark.


Ehm. Annars har i princip inget hänt. Hade matteredovisning idag. Skulle förklara ett mongokrångligt tal på tavlan för några andra uttråkade mörtar. Började helt okej, sen blev jag lost och förstod inte min egen uträkning så de som lyssnade fick hjälpa mig. Mucket bra där! När min hjärna väl lyckades koppla kom jag några steg i beräkningen till innan jag blev lost igen och tystnade i typ 5 min pga intensiv tankeverksamhet. När jag äntligen var klar tar jag ett steg bak från tavlan, tittar upp mot den och ser ett virrvarr av bokstäver, siffror och tecken (skrivna med min totalt oläsliga handstil där både a och 2 ser ut som z, vilket inte är helt lyckat i den typen av matte). Vissa av dessa krumelurer är dessutom övestrukna, inringade eller bortsuddade med fingret (för den där riktigt kladdiga finishen). Allt som allt så är det en total omöjlighet att någon skulle kunna ha hängt med i mina beräkningar. Yay. MVG here I come. Lustig som jag är säger jag till läraren på väg ut till rasten "Hoppas inte struktur och tydlighet var ett kriterie i bedömningen av det här, hehe". Tyvärr svarade läraren med väldigt allvarlig röst: "Det är det alltid."
Menmen livet går väl vidare.


IGHÄÄJ!
/J ö r a n

ge mig mera köttbullar, HALLELUJAH!

JAHA FANIHELVET! blogg.se är ett jävla assface utan dess like! hade skrivit ett megalångt inlägg men nu får ja göra om allt! helvete oxå! allt lär bli asförkortat! trutt i fingrarna :C

Ni ska få några skeva bilder från Lanza iaf gott folk!
friggo

Frigo, motsvarande GB & vad jag kallas i skolan (friggo iofs) Fett värt o påminner mig om gamla tider då jag fick friggolit sparkat i mitt huvud! Yay! dfjgj

Ralig svenska! hoppas ni kan se!
l&auml;er&aring;
LÄEP!
 gfu
gumoron!
 sfdaghs
jag på nyårsafton i obligatoriska partyhatten! fett happy & going crazy för jag fick en partypåse!

Nä! fingrarna är duda & jag måste fortsätta lyssna på hare krishna för att få in rätta sektfeelingen eftersom vi ska jobba med sekter i religion B nu! fett pepp! verkar sköj, o ännu roligare eftersom vår lärare varnar oss från att ABSOLUT inte lämna namn/telfnr etc. för då kanske vi blir hjärntvättade eller nått. Vilket har hänt o elvernas föräldrar vars barn gått med i diverse sekter har inte vart überhappy om man säger så!

med en stor varm kram Frittan (stolt tengilanhängare)

jävvlariminlillalådda

FRITJOF IS BACK!! göööött...eller nått Jöran har legat i som in i bänken här på bloggen ser ja, de äre värt.
Asså de sista ja gjorde kvällen innan vi drog va typ att uppdatera o checka alla bloggar, fejsbookar, resedagböcker etcetc. Men helvete va de händer mkt när man är lost in atlanten i 2 veckor!!! 50 olästa mail, 10 bloggar man måste läsa uppdateringarna på 2 veckor tillbaks (jobbigt med tanke på att dom uppdatera X antal ggr/dag) + bdb o fejsbook som ja inte ens hunnit in på nu efter 2 timmar! VAFAAAN! get a life sluta interneta....NOT! ja skojja ja älskar internet! har haft abstinens... seriöst bästa uppfinningen.

Eeeeh orkar inte uppdatera om min svenniga semester men de va sol&bad&piñacolada (eh) kanske gör det en annan da, kanske aldrig. Whateevaah!

MÖRTHÄJ // fritjof

p.s. fan va vädret suger i gbg, outhärdligt

periodare

Herregud varför är Jöran en sådan period-människa när det kommer till kläder? För typ några år sen var jag helt besatt av färgen turkost. Min garderob blev ett enda stort wannabe-medelhav. Nackdelen med turkosa kläder är att de ine går att matcha med så många andra färger. Resultat: man får matcha turkost med turkost. Följderna av det är direkt katastrofala. Man är liksom HELT turkos. Turkost är ju lite too much för det mesta men turkost från topp till tå är allt annat  än okej. Till turkost försvar kan man ju säga att det är en färg som piggar upp.

Efter turkost var det dags för en brutal crush för leopardmönstat som fortfarande inte har gått över, dock dämpats lite. Vet inte varför jag fastnade för det, tror faktiskt att det var lite innan det blev modernt så de var nog inte pga nån slags modehets. Oklart men värt! Festligaste mönstret helt klart. Eftersom att det inte matchar till någonting alls så matchar det till allt enligt mig. Bör dock, precis som det turkosa, inte "dubbelmatchas". Har gjort misstaget ett par gånger att knalla iväg till skolan i leopardfärgade gosigosbyxor tillsammans med en leopardfärgad väska. Inte jättestylish. Kan det någonsin vara stylish med leopard? Tvek.

Nu till Jörans nya kärlek! Kommer hela tiden på mig själv med att dreggla sönder så fort jag är i närheten av någonting som kan kallas skjorta/skjortklänning. Åååhh såå softilerande plagg! På köpet är det snyggt. Superkäckt. Har än sålänge inte kommit på några direkta negativa saker med dessa plagg men det lär väl komma fram lagom till nästa obsession. Kupte en megavärd skjorta idag också! Woho!

image461Denna är nu i min omsorgsfyllda ägo!



MODEBLOGGSHÄJJ
/Jöraan

yo?

Frittan, är du hemma än?

socool

Asså SCHEISSE hur lyckas han? Party är det i alla fall.



RÄJVHÄÄJ
/Jöranpöran

Why, oh why?

image460
Vad är grejen med den där bilden som finns när man loggar in på webblogg? No offence till bryden som är söt men det är ju en sjukt dålig bild! Det luktar svennesemester lång väg. Tro mig, jag har datan full av kanarieö-foton på mig å det är precis den där rödbrända och blank-i-ansiktet stilen på dem. Varför har de valt JUST den bilden? Varför byts den aldrig ut? Detta är ett fruktansvärt stort mysterium för mig och en källa till irritation vareviga gång jag ska logga in på bloggen. Var hon den första som skapade en webblogg? Var de hon som yttrade de där käcka orden "bli sedd, hörd och läst!" eller whutt? Jag fattar nada. Kanske borde maila och fråga. Vilket slöseri av tid!


SÖMNLÖSPGADETTAHÄÄJ
/J Ö R A N

konsertisar

Nytt och och nya konserter = woho! Här är några av de artister som kommer att rocka loss i GBG under vintern/början på våren.


31 jan          Justice (Värsta räjvet direkt från Frankrike spelar på Trädgårn, SPRING DIT!)

 1 feb           Korn (Hårt som sten i Scandinavium)

19 feb          Bullet For My Valentine (Lite mjukare, även om mjukt fortfarande är fel adjektiv, hursomhelst så går de sjukt bra! Se dem på Trädgårn.)

22 feb          Daniel Lemma (Gosigos på hög nivå, man kan bara inte tycka illa om honom och hans musik, mys med alla andra fans i Stenhammarsalen.)

 6 mar         Lykke Li (Mera gos och melodier som jag inte har hört så mkt av men jag tror allt att det är värt det och Nefertiti är stället där det händer!)

 7 mar         Mando Diao (Hoppa-runt-musik, det kan inte bli annat än party i Lisebergshallen!)


Brutalt ofullständig lista, men det är ju alltid en början.

RÄJVRÄJV
/Your Jöran (Låter skitkul när man säger det!)

nytt år och allting

image459Juste, Jöran har ju firat nyår också! Det var räjv och mycket värt det. Som vanligt överträffade vi våra matlagarskillz och nyrshögen var minst lika god som tidigare år.

WOOHOOHÄÄJ
/Jööööran

ps. AHH wazzap med bildkvallen? Men man kunde tydligen inte ladda upp .bmp-bilder med webblogg så jag va tvungen att spara den som .GIF istället å då gick allt åt helvette! Jag är alltså oskyldig. ds

å sen då?

Efter gymnasiet liksom! Vad göra då? Jag veta ej.

Finns typ två feta alternativ:
 1. Plugga
 2. Jobba + resa

Det är dem det står mellan. Plugga är typ najs för jag är inte så brutalt skoltrött och hela grejen på att plugga nån utbildning som man verkligen intresserar sig för gör mig pepp. Men då måste man hitta den där utbildningen. Och komma in på den. Mitt problem är att jag har grov beslutsångest och att jag blir intresserad av massa olika saker när jag läser om dem. Denna blev jag sjukt sugen på idag: Software Engineering and Management. Hahahahh! Hur random är det inte på en skala? Det är värsta IT-utbildningen som  "handlar om metoder för att utveckla datorprogram, att ställa rätt frågor till kunden, att översätta svaren till design, att förverkliga designen i ett program och att leda projekt, organisationer och medarbetare i detta arbete."  seeepee hur kan man bli intresserad av att göra DATORPROGRAM helt plötsligt? Men det lät sköj för hur många gånger har man inte stört sönder sig på dåliga data-lösningar liksom? Dags att göra någonting åt det själv! Synd att jag inte ens fattar photoshop för tillfället.. men eehh utbildningar är väl till för att lära en saker? På den linjen gör man dessutom massa projekt och grejer som också verkar värt. Nu låter jag jätteinne på detta men det är verkligen bara en fjong för dagen. Nåt som jag har tänkt på mer är att bli copywrighter. Värsta gött med ett jobb där man är kreativ = kul och skriver saker = kul. Men jag vet inte, orka plugga direkt till Copy, då är man liksom BARA det. Vad ska man då läsa innan? Keine Ahnung! Sen finns tekninsk design och sånt på chalmers som också skulle kunna vara värt. Eller varför inte ekonomi? Eller läkare! Så coolt! Eller nån mediafjong? AHHHH!

Jobbaåresa-alternativet är inte heller så dumt. Man får arbetslivserfarenhet, man slipper plugga och sen ger man sig förhoppningsvis ut på äventyr ett tag! Woho liksom. Hade ju vart gött om man hann med att lära sig engelska någonstans där under tiden också. Känns lite som att man borde ta chansen att ha ett sånt här år, fast, man kan väl lika gärna göra det efter att man har pluggat vidare? Kluven.dk
 

BESLUTSÅNGESTHÄÄJ
/Jöran