talk meine computer

yoyo! frittan har gått o dragit på sig en förskylning så här passande på lovet, yaay! Igår vart de feber, men den har dragit sin kos nu! *puuh*

menmen i vart fall idag har ja än en gång checkat igenom hela mamis & papis lp-skivor-samling, vilket är en fäzt i sig för de är så snygga omslag!
Sen blev ja aspå o lyssna på lite tysk techno - Kraftwerk! *SPIN THAT SHIT* kan de bli bättre?! knappast!
Sen när ja kom till Computer Love kände ja igen den som attans sen kom ja på att de va coldplay! omgomg! hade ingen aning om de, sen med lite diskussioner med Janne kom vi fram till att de va deras
Talk o att de va sjukt likt! Synd att ja va asseg o inte visste de innan, menmen nu vet jag de med! man lär isg något nytt varje dag!

image400

Låten måste sååå va med på nästa räjvskiva! Här va en fet remix! Hujedamig va räjv!

TJARÅÅ!

oklara vidoes, någon?

Igår va F & J på födelsedags fest hos Jäns. Temat var filmkaraktärer så vi klädde ut oss till random folk i Harry Potter. Mucho snygga va vi! Dock va inte de kläderna lika klockrena längre  när vi gick ut lite senare. För eftersom Harry Potter-looken är typ skoluniform = kort kjol och knästrumpor så langar man hor-looken när ingen vet att man har klätt ut sig. GÖTT! nooot!

Anyways! Här är vår kväll i videos! Jörans mobilkamera står för kvallen och vi står för underhållningen .. lr nåt.
 

Här vad vi hos Jäns och leker med våra finfina trollstavar. (Jag hade en undulatfjäder i min och Fritjof hade ehh va de bäverhår?? Tror hon får rätta mig här!)

 

 

hahahhaha! Vad gick fel?? Varannat ord är typ "aa" och "aa!"

Men där var vi alltså påväg mot inferno tror jag.. trots att Timbak var sjuk..



Sjukt lam stämning här! Men kvällen va ganska värd trots allt faktiskt. MEN orka att utgång alltid är ett jävla lotteri, kan bli skitkul, kan bli INGENTING alls!!


HOORHÄÄJ!

ps. dagens citat:
Janne- "Men vi kan la gå in på Andra Långgatan och se vad den har att bjuda på!?"
Frittan-  "Men vi kan la gå in på Andra långgatan å se vad vi har att bjuda på!?"

Viva la Barcelona! (Jörans spanskakunskaper sträcker sig... just det.. ingenstans alls)

JIIEEEHHAAA!

Fritjof & Jöran, Hani, Län, Olander och Julle drar till Barcelona 4 dagar i januari! Värdheten är ett brutalt stort faktum! Anledingen till detta ryck är som bekant att Äma & Janne langar praktiken där i massa veckor. Hursomhelst ska vi bo i en lägenhet som (i alla fall enligt beskrivningen på Sembos hemsida) ligger hyffsat mitt i stan.

Innan vi drar kommer vi att fixa fetaste undersökningen av vilka shoppingplaces och klubbar å andra värdheter som behöver besökas under dagarna. Förberedelser är najs! Dessutom borde ju Äma och Peji va någorlunda skillade på staden efter några veckor där tänker vi..

Vi ska iaf shoppa i dom minsta och sjukt billiga affärerna och räjva på dom tuffaste klubbarna. KOMMER DET BLI PARTY? ojojoj


RESFEBERHÄÄÄJ!
(ok, inte resfeber än kanske men yeye)

lollywood

De går nästan inte en endaste dag utan att det är ngt film-team ute på Lindholmen o spelar in, Andra Avenyn (redan sett 4 skådespelare, yay!) svt eller tv4. Rena rama wanna-Hollywood and I like it!
O på tal om just detta så ska Frittan kanske synas på tv ikväll! Dock är det inte hon som är huvudinnehavaren utan Amin i hennes klass! Typ "
hej jag har ig i det mesta, men nu ska de bättras"-dokumentär. Dom har ju vart i skolan o filmat några gånger, yaay! hoppas jag är lika cool som jag brukar! (va kom detta självförtorende ifrån?!)
Ska se're! orka att de kommer klockan 23:10 bara....då borde jag sova, eller läsa Harry Potter.

O på tal om Harry (vår allas bästa Harry! <3) så är F&J helt inne i sista boken! Så sjukt jobbigt att inte kunna göra något annat än att läsa. Abstinens! Nu ska jag skriva en filosofireflektion eller möjligtvis plugga matte....eller kanske bara läsa?!

image399 grr sexy *hrm*

YÄÄYÄÄ KÖSSHÄJJ!

p.s. ingen som har vägarna förbi järntorget som kan hämta mina glömda vantar på körskolan där? please

p.s.2 Må Voldemort ta Martin den jävla slynan!

hilfe bitte!

Waaah! Jöran vaknade med en orolig känsla i magen i morse och hennes onda aningar visade sig vara sanna! Nationella provet i matte D ligger samma vecka som 50 spelar i Norrköping!!!!!! INTE OK. Meen eftersom att det bara är tors-fred som försvinner om man vill digga till fiddy så kanske det är lungan ändå... Fast risken är ju tyvärr brutalt stor att provet ligger på nån av de dagarna och då är Jöran fett screwed! ahhhhhhhhhhh Vem har otur? Hade kanske vart okej att banga provet om det inte hade vart för att det är ett av endast två prov på en hel kurs :/ SABLANS rent ut sagt!

fortsättning följer..


OHNOHÄÄJ!

JUST A LIL BIT!

Fritjof & Jöran sitter o peppar upp sig inför att dra till NOrrköping den 6 december...anledning? 50 CENT FÖR I HELVETE!!! asså de är sjuktsjuktsjukt va vi e pepp!! tänk dig 50 2 ggr in a lifetime! har man ju typ rekord i isf!
Biljetterna kostar typ 400 pix sen lite bensin o så på de! lär ju va värt de!

image397 här kan man bo;
sörsjön med festvåning! 50 lär ju va på!

MENMEN! folk som är på ta kontakt! Vi ÄR seriösa! vi har faktiskt lovat varann att åka till andra sidan sverige o norrköping är precis mittemot! 2 in 1! perfa!

image398


PIMPHÄJ!

J A G D Ö R!

image396
DE BEHÖVS INGA ORD!
J A G D Ö R!

illa

Igår va illa. Jöran åkte och hyrde en film och såg SJÄLV. Orkade inte ens se färdigt den.  Var nog inte filmens fel att jag inte orkade se klart den utan snarare att jag inte började se den förrän vid 22 och att den va tre timmar lång (Fyra nyanser av brunt). Till råga på allt elände har mina hörlurar till mobilen gått sönder. Och det är inte den delen av dem som man bara kan byta ut till ett par andra hörlurar utan den delen som har nån knäpp kontakt som ska sitta i mobilen. Alltså måste jag köpa ett par likadana nya. Lär ju va bajsdyra. ORSCH. På tal om hörlurar så har jag planer på att önska mig någon av dessa hörlurar i julklapp:

image394
image395


Det är liksom Steve Aoki som har vart med och gjort dem! OMG! Dessutom är dom så cpstört snygga så man vill bara gå och hänga sig. Det borde helt enkelt va värt det. Ska bara försöka hitta nån affär där man kan prova dem, har bara  dregglat över internetbilder än så länge.

Funderat på att önska mig en plattång i julklapp också. Det är sjukt sköj at platta håret ibland och orka vara plattångstattare livet ut. Känns bra och planerande att tänka på julklappar redan nu. Kanske borde börja tänka lite på vad jag ska köpa till alla andra också och inte bara på vad jag vill ha själv... ojdååå!

hardcore

ASSÅ VI HAR SÅ STENHÅRDA VÄNNER ALLTSÅ!


METALHÄJ!

(orka att den är felvänd men ööh vi vet inte hur man vänder den *blonda*)

Äntligen

Jag vet att ni har väntat, och nu är den äntligen här

ÅRETS SQUASH odlad by JÖRAN!

image392
(Om inte blogg.ses bildinläggarfunktion hade öppnat 58 nya internetfönster hadejag kunnat jobba mig med att vända på bilden, men nu, NEJ.)

Är den inte vacker? Vikket praktexemplar säger jag bara! Nu ligger den i kylen och väntar på att bli tillagad till något delikat. Herregud man kan inte se sig mätt på den. Men äta sig mätt på den kan man minsann! HAHAHHAHAHHA!
 oj va roligt... kanske inte men ändå..



SQUASHHÄÄJ!

KEBABDJURET!

SHIESSE I MIN LILLA LÅDDA! VI HAR JU FÖR I GUDARS SKYMMNING GLÖMT O UPPDATERA OM URBAN!
ojojoooojj!
För att ta de från början (yay) så hade Fritjof & Jöran bestämt sig för att köpa ett träd som inflyttningspresent när Pimpen o Peter flyttade in i sin nya lägenhet. Så vi tog en tripp till Blomsterlandet tillsammans med Olle, där letade vi efter träd men de va fula så vi bestämde oss för en köttätande växt!
Så sjukt klockrent! En köttätande till köttätare, kunde ju inte bli annat än bra poolers!
Vi gav honom namnet Urban, o han är jättesoet. På vägen dit kom vi på att de är ju han som är KEBABDJURET! herrguuuud som vi letat!!! sen i sommras har vi titt som tätt ställt oss frågan "vem e kebabdjuret?" KLART ATT DE ÄR URBAN!! Han ska få sin morgonkebab o sin fredagsbrew så kommer han må prima, vi tror att det kommer skötas (det gjorde det iaf första kvällen, vi fick veta att han va lite bakis dagen efter vi varit där, ojdå!)

YESS! VI HAR LÖST ETT MISSION! :D VILKEN FÄZT!

image390

Jöran & Urban

image391

WOWWOWWOW! titta va vi hitta på vägen dit! EN KONTAINER! F&J i extas! LÖV KONTAINRAR!

fischhkar

Kan det bli mer omotiverat och med dåligare kvalle?



"Orka att dom bara har sånna där malar som ska tvätta åsså är det ändå inte rent" SYND


SMK i lördags! RÄJV. Fortfarande sug-kvalle dock.


Nu ska jag langa matten ett tag!

TJAARÅÅ!

slagsmålsklubben & ck


VÄÄRT VÄÄÄRT VÄRTT!

Igår drog F&J med Olle, Herman o Linnea till kåren o shakade fett mkt ass till SMK!
Som vanligt sjuuuukt mkt räjv! Alla cepedansade o svetten rann - precis som de ska va!

image389

Förbandet tog priset för årets coolaste o otippade förband!
CK - en emo-poppare (åkej vi är inte överdrivna lovers av emos iofs men ändå...) som rappade fett räjv på svenska (sämsta språket o rappa på)!

image388


För övrigt så fanns de som vanligt några jävla pundare i publiken som är helt köttade!
De värsta va en äckelman med piercing i ögonbrynet (FULASTE man kan ha! så 90tals-rave!) med sin skabbflickvän! Dom stod såklart längst fram o va typ 3 meter, piercingskabbet dansade fult o mkt så han störde alla omrkring + att dom stod o drack öl vilket är de störigaste i en moshpit-folkmassa! När ck entrade börja dom peka fingret tp helt omotiverat sen gick dom...sen kom dom tillbaka o gjorde de igen! Asså va är deras problem?!?!?! om dom inte vill lyssna - STICK DÅ! alla andra tyckte de va asräjv o dansade järnet, sen står dom där o muppar sig! ORKA!

Listan på det mest störiga man kan göra under en konsert med SMK:

1. HÅNGLA! asså UUUUEEEWWW! Alla är fett svettiga o skabbiga
2. Kasta öl
3. Ta av sig tröjan o skabba runt
4. Kinkydansa
5. Dricka öl o spilla massa

YEEYEE

OVER AND OUT! PEACE!

vem ska ta ansvar för de här nu då?

OJ OJ OOJ! F&J har så mycket på To Do-listan nu så våra huvven sprängs!
O antagligen kommer vi behöva ta ansvar för allt detta själv! herreguud!

här är ett utplock:

- Trycka massa tishor! (typ "sh sh sh shake that ass", "itte så dumt", "1234 jag är en partymyra" osv)
- Boka biljetter till Barcelona så vi kan räjva o shoppa där
- Gå på SMK på lördag
- Starta klubb! (typ PRIO 1!)
- Missmatcha mer
- Köpa ett träd
- Måla en tavla
- Hämta biljetter till SMK på lördag
- Titta på stjärnorna i observatorium
- Läsa sista Harry Potter-boken
- Plugga (äsch skit i de iofs...)
- Bränna LÄEP Fritjof & Jörans räjvhits untzuntzuntz vol. 2
-
Hitta årets karl
- Fixa Fritjof & Jörans  - Under Luppen film!
- Räjva på The Eye
- Repa mer med Itte Så Dumt

m.m m.m m.m!!

YEEYE de lär ju fixas snart! /BÄFVERHÄJ!


svampbob

HA-HAA! nu har ja blivit på bätter humör o måste då langa uppdateingen som är såå sjuuuuukt mycket Fritjof & Jöran!

Igår dåå såå...PLOCKADE JAG SVAMP! asså fatta! hej vi går ut i skogen o ja kan gå i timtal o bara langa trattkantarellerna! Så de bästa på länge!
Jag fick äran o följa med på den årliga svamprundan med Julle-Fixar-Biffen-Familjen! Vilken fäzt!
4 hela stora korgar blev de! WOHO!

image387

Så nu har Fritjofs family svamp för ett helt regemente!


inget är heligt

image385

Magnus Betnér Update sen i lördags!
Asså som alla trodde ägde han feting mycket!! Finns typ iofs inte mycket mer o skriva än att han är SÅ JÄVLA BRA!!
Han är bara så bitterfittigt klockren o langar garv efter garv varvat med serious talking som man bara håller med om!

GOTTA LÖV ITT!

image386

shitty kött

okeej ja har typ tappat peppen till att skriva ett totally CPARGT inlägg...ja hann lixom lugna ner mig innan ja loggade in här sas.

MEN!!! BARA FÖR ATT MITT LIV ÄR ETT JÄVLA STORT ASGARV IDAG SÅ SKA JAAAAAG....................AAAAAAAAAAAHHHH!.....JAG DÖÖÖR!!!!! *rosenrasande*
asså ja slutade tidigt idag (yay!) tänkte gosa till de med en båttripp över älven o sen buss hem rakt till plugget...på andra sidan kommer ja på att ja bara MÅSTE åka in till stan o köpa diverse shit, så ja gjorde't!
gick av vid potatisgubben o promenerade ner för kungsgatan till Nordstan (viktig fakta) vid brunnis ser jag CPSNYGGAHELVETSASCOOLAJADÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖRAVHONOM-killen (hej vi nämner tydligen inga namn) i min skola o dör lite på kuppen o känner mig sprudlande glad som en nykär fjårtis! (YAY! årets känsla!) går till Åhlens City o kirrar lite sakor. Ser att jag precis missat min buss hem o går därför kungsgatan upp o bara tittar på folk (årets bästa tidsfördriv nr. 1) o ser Honom med ett bautastort H igen o dör en gång till! YAAAY vilken fäzt! (hej kärleksförklaring)
Går till Potatisgubbentorget o sitter o chillar tills bussen kommer i mina nyinköpta ascoola solglasögon, bussen kommer ja åker med till Järnvågen där ja får en snilleblixtångest attack o spriiiinger av bussen o kutar som in i helvete till bilskolan. kommer in. kan inte andas. kan knappt prata. fräser ur mig att ja tydligen skulle kört för en kvart sen. receptionsnissen tittar i bokningslistan o ja får veta att det är om en vecka! ÅRETS JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLA KÖTTTTTTT! JAG DÖR AV MIG SJÄLV! sen går ja med sura jävla bajssteg o svär högt o tar 11an hem, missar 20an för allt sög o ja cepar hela vägen hem o skulle seriöst kunnat slått ihjäl någon!

ÅRETS KÖTT! jag hatar mitt meningslösa liiiv just nu! P A T E T I S K T ? !

// FRITJOF von KÖTTHÖVVE!

vem googlar sitt namn?

Finns de nån i hela världen som tycker det är en kul grej på klassfotot i trean att hela klassen har på sig randiga tröjor? VAD ÄR GREJEN? Jag har svårt att komma på något tråkigare faktiskt. Gött att jag kommer att vara en del av det tråkigaste klassfotot EVER. Inget tema alls hade vart ett 1522 gånger bättre alternativ känns det som.

Vem är bitter? Jag??? buhu


På fredag är det kulturnatta! Det innebär att man kan vara kulturell hela kvällen och en bit in på natten. Det mesta kostar gratis också. Checka:
http://www.kulturnatta.goteborg.se/ vettja! Tyvärr är mycket av det som arrangeras lite väl überkulturellt för Fritjof och Jöran, men nåt lär väl kunna passa även oss? Tex. reggae på Pustervik? Vi klurar dessutom på att kolla räjv-statusen på klubben The Eye på Nef efter våra kulturella utflykter. Meen vårt sedvanliga fuck-you-om-du-är-under-20-probbe förföljer oss. Men det kanske kan va värt att langa sig dit och försöka komma in. Gör vi inte de så syynd å gör vi det så PARTY!

Mina naglar är jättelånga btw. Tycket egentligen inte om långa naglar och mina brukar dessutom gå åt fanders innan de har hunnit bli speciellt långa. Men nu har de alltså inte gjort det utan sitter bara längst ut på mina fingrar och långar sig. Å nu har jag inte riktigt mage att klippa av dem eftersom att de för en gångs skull har blivit så långa. Vilket dilemma! Det är allt bra skönt att bo i ett i-land så att man får tid att reflektera över sådana här viktiga saker.

OBS. Jättelånga var nog en överdrift. Men längre än vanligt i alla fall. Så långa så att de syns om man vänder handflatan mot sig.


KÖÖRVHÄÄJ!